dimecres, 18 de maig del 2011
Propostes de Compromís per Alzira en matèria d’urbanisme i serveis públics
Apostem per plantejar un nou urbanisme, donant-li l’orientació de bé cívic o social
Alzira, 17de maig de 2011.
Les inversions públiques han d’anar encaminades a augmentar la competència de la ciutat respecte dels propis ciutadans i als possibles visitants de distinta índole (turístic o d’oci, comercial, polític, industrial, etc.).
Des de la Coalició Compromís per Alzira pensem que la inversió pública respecte de l’urbanisme, i quan les condicions econòmiques ho permeten, ha d’anar en la direcció d’augmentar la comunicabilitat intraurbana oferint artèries verdes que comuniquen nuclis urbans amb prioritat per a vianats i ciclistes i una massa arbòria suficientment densa perquè en estiu protegisca els seus usuaris del sol.
Tota aquesta filosofia d’intervenció pública pot donar base a projectes d’inversió menys costosos per a les arques municipals i molt més adequats per a microinversions privades en l’àmbit comercial. Per exemple, Centre Comercial Obert. Es pot aprofitar un o més nuclis urbans per potenciar la idea d’activitat comercial. Exemple concret: imaginem que definim nucli urbà de tradició comercial la zona de la Plaça Major- Camí Nou; i definim un altre nucli urbà, la Plaça Pere Crespí i a més a més els unim amb una artèria verda peatonalitzada per a ús de vianants i ciclistes.
D’aquesta manera: 1. Augmentem la vertebració intraurbana, 2. Augmentem l’activitat, 3. Donem majors serveis, 4. Augmentem la qualitat de vida.
Aquest nou plantejament urbanístic amb la progressiva implantació de les “artèries verdes” fa que la mobilitat en la ciutat s’haja de replantejar. Hi ha diversos estudis actualment sobre mobilitat. La Coalició Compromís per Alzira considera prioritari dur a terme una nova ordenació del trànsit en la ciutat.
S'ha d'establir una classificació dels carrers i vies urbanes de la ciutat segons la densitat de trànsit que puguen suportar i la seua compatibilitat amb l'existència de carril bici i zones semipeatonals. S'ha de potenciar l'ús de la bicicleta en la ciutat a través de distintes mesures: bonificacions fiscals, subvencions directes, etc.
Potenciarem la utilització dels aparcaments públics i que el Servei urbà d'autobús ha de ser àgil i millorar el seu sistema d'informació amb l'usuari. Les pròximes unitats d'autobús han de ser, per aixó, més xicotets i aptes per a circular per la ciutat.
Apostem per mancomunar serveis amb altres poblacions del nostre entorn per a estalviar costos: arreplegada de fem domiciliat, neteja viària i d'instal•lacions municipals, jardineria, i inclús policia rural o seguretat vial han de ser prestats de forma conjunta. Cal optimitzar al màxim els recursos, i crear un treball en xarxa entre amplis sectors de la societat que han de tindre un paper actiu en esta nova estructura, creant fòrums de participació entre sector públic i privat.
Junt amb això s'ha de posar fi als contractes firmats amb les empreses privades que gestionen tals serveis a Alzira. Previ estudi i negociació amb sindicats i empreses afectades i el departament IDEA s'han de buscar noves formules de gestió que, davall la superioritat del caràcter públic del servei, permeten l'entrada del sector privat i la formació dels treballadors. Igualment és obligatori crear borses de treball en l'actual situació.
La creació d'empreses públiques o mixtes a través de noves fórmules de gestió deuen implantar-se en l'administració local per donar resposta a les necessitats actuals sense gravar els pressupostos municipals amb plantilles de personal no assumibles.
Les enquestes de qualitat han de ser periòdiques, així com establir clàusules flexibles amb les empreses concessionàries per canvi de les circumstàncies que existisquen en cada moment.
La zona blava ha de ser més barata i afavorir el comerç de ciutat amb la bonificació de l'aparcament als consumidors del comerç local en les places d'aparcaments públics, creant una ciutat oberta al comerç, en especial, el divendres a la vesprada i durant tot el dia del dissabte.
El mercat ambulant dels dimecres ha de potenciar-se amb el reconeixement i suport econòmic a llocs de venda de productes tradicionals de l’economia valenciana (tèxtil, calçer ,llar...etc), i la possibilitat de millorar o canviar la seua ubicació.
En matèria de seguretat ciutadana proposem la construcció d’una CENTRAL DE LA POLICIA LOCAL com a edifici complet on els agents puguen disposar dels mitjans necessaris per a millorar la seua tasca, inclòs el parc d’automòbils i motos de la mateixa; la seua ubicació idònia deuria de ser la zona de l'Alquerieta - Torretxó. Les funcions administratives poden seguir en l’actual edifici ubicat al carrer sant Roc.
Carles Aranda
Candidat Coalició Compromís per Alzira
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada