Diego Gómez: “ La nova contracta del
servei d’autobús no està sent satisfactòria.”
Alzira, 7 de juny de 2013.
L’any 2010 va eixir a
contractació la concessió per a la gestió del transport públic urbà de
viatgers, amb un preu de més de 600.000 € anuals. En desembre de 2010 es va
adjudicar la concessió a l’empresa Autocars Lozano, S.L. Es posava fi a un
servei prestat durant més de vint anys per una Cooperativa de Treballadors als
que, amb el nou contracte se’ls ha privat de tota l’antiguitat en el servei.
Cal recordar que els
autobusos són propietat de l’Ajuntament però el seu manteniment i conservació
correspon a l’adjudicatari. Així ho diu la condició Novena del Plec de
condicions administratives: “OBLIGACIONES BÁSICAS DEL ADJUDICATARIO. g) Mantener el
material móvil en buen estado de funcionamiento y conservarlo mecánicamente en
condiciones que ofrezcan seguridad a los usuarios cumpliendo estrictamente las
obligaciones técnicas (revisiones, ITV, etc.), así como las condiciones de
índole higiénico-sanitarias que en todo transporte colectivo de viajeros son
exigibles, manteniendo el interior y exterior de los vehículos en el mejor
estado estético posible...”.
A pesar de l’elevat cost actual del servei y el
compromís de la empresa adjudicatària; des de Compromís per Alzira ens hem
adonat que, des del principi que l’empresa s’ha fet càrrec, el manteniment ha
anant minvant. Així, en algun dels autobusos falta l’extintor o no funciona el
botó per a sol·licitar la parada. La última és que l’autobús més nou de la
flota, adquirit per l’Ajuntament l’any 2010, des de fa un parell de setmanes ve
fent els seus trajectes sense aire condicionat. I ara que comença a vindre el
calor no és de rebut donar un servei així.
I no només incompleix l’empresa, sino que, tenint en
compte que el plec de condicions
tècniques diu “TERCERA.-
SUPERVISIÓN DEL SERVICIO. La prestación del servicio se realizará bajo la supervisión
del Ayuntamiento...”. Desconeixem a data de hui quina persona
és l’encarregada del control i supervisió dels contractes de serveis públics
que gestionen distintes empreses privades, i el que resulta evident és que, en
allò que respecta als autobusos municipals, no s’està controlant de forma
adequada, donat el mal estat de manteniment que presenten.
Per aixó, afirma Diego Gómez, “demanem a la regidora responsable
de serveis públics, Lola Ortega i a l’Alcaldessa que actuen de manera immediata
comprovant els fets que ara denunciem, obrint expedient a l’empresa por les
dites anomalies i abandó, donant compte en la pròxima Comissió Informativa de
las mesures adoptades a l’efecte.
La millora del servei públic de transport és una
necessitat i després de suprimir el seu caràcter gratuït, el que no podem
consentir és que els autobusos i treballadors de la plantilla es troben en
pitjors condicions que en èpoques passades.
Diego Gómez
Compromís per Alzira
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada